Најбољи и најачи антиоксиданси у храни …

(Фото – Гугл)

Ниво антиоксиданата у намирницама

Антиоксиданси су материје које се природно налазе у храни и штите наше здравље и ћелије тела од слободних радикала који оштећују ћелије, стварају генетске мутације и доводе до појаве рака. Антиоксиданси су битни за наш имуни систем и потребно је уносити их што више уколико се нездраво хранимо и ако је на нашем менију индустријска храна као што су:

vceГазирани сокови, енергетске пића, жестоко бојена алкохолна пића, вештачки сокови као цедевита

Сухомеснати производи, паштете, виршле, кобасице, саламе, шункарице, месни нарезак

Слане и слатке грицкалице: чипс, грисине, чоколаде, индустријски кекс, индустријске торте, сладоледи

Индустријски кечап, сосови, мајонези, преливи, умаци, супе, готова конзервирана јела

Сва та наведена храна је богата слободним радикалима због низа адитива, боја, конзерванса и појачивача укуса који се у њу ставља, тако да су антиоксиданси неопходни да умање штетно дејство слободних радикала. Наравно, антиоксиданси нису свемогући и чаробни лек за спречавање рака и генетских мутација ваших ћелија али могу значајно да превентивно помогну.

Зато бирајте храну за коју се зна да у њој антиоксиданси имају висок ниво присутности и да се могу апсорбовати. Ми смо објавили својеврмено текст који је тврдио да је боровница најбољи антиоксиданс на свету, и то не сибирска аронија већ дивља боровница које се налази на Власини, Тари, Копаонику. И као што зелени чај није тако употребљив као антиоксиданс иако се много рекламира. Такође, рекламирају се производи као супер храна која има пуно антиоксиданата али је то мање више превара јер се антиоксиданси најбоље и најлакше усвајају од живих намирница, од воће и поврћа.

Најбољи антиоксиданси у храни – Сваки дан једна јабука ујутру и увече

Амерички научници анализирали су ниво антиоксиданса у више од 100 различитих намирница, укључујуц́и и воц́е и поврц́е. За сваку храну је мерен ниво и концентрација антиоксиданата, као и антиоксидативни капацитет по порцији. Бруснице, боровнице, купине су највише рангирано воће међу испитиваним намирницама. Пасуљ, артичоке и кромпир врх међу поврц́ем. Пеканси, ораси, лешници су највише рангирани у категорији орах .

Укупан антиоксидативни капацитет код намирница у овој табели не одражава њихову корист за здравље. Предности сваке хране зависити од тога колико је храна која има антиоксиданте у себи прилагодљива телу и колике се апсорбује и користи у телу. Ипак , ова табела би требало да помогне потрошачима када покушавају да додају више антиоксиданата у свакодневној исхрани.

Табела: Храна која има највише антиоксиданата у себи

Ранг намирница / Порција / Укупно антиоксидативни капацитет по порцији

  • 1. Мали црвени пасуљ (сушен) – пола шоље – 13.727
  • 2. Дивља боровница – 1 шоља – 13.427
  • 3. Црвени пасуљ (сушене) – пола шоље – 13.259
  • 4 Пинто пасуљ – шољица – 11.864
  • 5. Боровница (гајена )- 1 шоља – 9.019
  • 6 Брусница – 1 шоља – 8.983
  • 7. Артичоке (куване) – 1 шоља – 7.904
  • 8. Купина – 1 шоља – 7.701
  • 9. Сува шљива – пола шоље – 7.291
  • 10. Малина – 1 чаша – 6,058
  • 11. Јагода – 1 шоља – 5.938
  • 12. Црвени делишес јабуке – 1 цела јабука – 5,900
  • 13. Гранни Смитх јабуке – 1 цела јабука – 5.381
  • 14. Плод пекана (нешто као орах) – 1 унца – 5.095
  • 15. Трешња 1 шоља 4.873
  • 16. Црна шљива – 1 цела – 4.844
  • 17. Розе кромпир (кувано) – 1 цео кромпир – 4.649
  • 18. Црни пасуљ ( сушен ) – пола шоље – 4.181
  • 19. Шљива – 1 цела – 4.118
  • 20. Гала јабука – 1 цела – 3.903

Која храна садржи највећи ниво антиоксиданаса. Најачи антиоксиданси у храни и антиоксидативни капацитет.

Извор: Природа на дар

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s