Негодовање због Хитлера на флашама вина …

Центар „Симон Визентал” затражио је од дистрибутера да бојкотују италијанског произвођача који на етикете ставља нацистичке вође.

  • Сваког лета један број туриста напушта чувене винске регије Италије с гепеком пуним „историјских вина”, а те исте боце с ликом Хитлера или Геринга сваке године неког увреде. Винарија „Лунардели” је навикла да се о њеним производима полемише. Међутим, овог августа се дигла посебно бура у коју се умешао и Центар „Симон Визентал”.

Бесан због етикета на којима су Хитлер и други припадници нацистичке хијерархије, оваj центар је позвао дистрибутере широм света на бојкот куће „Лунардели”, пише „Њујорк тајмс”. Иако се ова вина производе више до 20 година, центар сматра да је ова маркетиншка тактика све мање прихватљива у Европи у којој расте антисемитизам.

„Како данас живе Јевреји у Европи, боље или горе? Постаје све горе”, рекао је рабин Марвин Хијер, оснивач Центра „Симон Визентал”, подсећајући на недавне догађаје у Француској, Грчкој, Мађарској, источној Европи и Шпанији, где се прошле седмице на борбама бикова појавио транспарент „Адолф Хитлер је имао право”.

„Ово није тренутак да се пије вино с Хитлеровим ликом. То је увреда и скрнављене сећања на холокауст”, изјавио је Хијер.

Произвођачи сматрају да не раде ништа лоше.

„То је историја, а не пропаганда”, каже Андреа Лунардели, док његов радник ужурбано лепи Хитлеров лик на боце које ће ускоро бити испоручене. Ту је још тридесетак етикета са Химлером, Герингом, Евом Браун…

На полици са „историјско линијом производа”, како их у винарији зову, свако може да бира деспота. Ту су и Мусолини, Лењин и Стаљин, а фотографија објављена у „Њујорк тајмсу” открива да је у понуди и флаша с Титовим ликом.

Андреа Лунардели је тужан што његова вина било кога узнемиравају, али не мења став. Каже да те боце служе да се не забораве монструми које је историја произвела, а они су „за разлику од данашњих монструма, мултинационала без лица, препознатљиви тирани”. Тврди такође да већина људи купује та вина као штос.

Рабин Хијер сматра да то није смешно и да људи уживају да пију из оваквих боца, јер се поклапају с њиховим осећањима према Јеврејима.

Да ублажи критике да пропагира фашизам, Лунардели је проширио историјску линију винима с ликом Мона Лизе, Черчила и Наполеона. Међу левичарима је био популаран Че Гевара, али је производња обустављена када им је на име ауторских права за чувену фотографију с црном беретком тражено 20.000 евра и 15 одсто од сваке продате флаше.

Вина с нацистима и даље су међу најтраженијим. Годишње продају око 20.000 флаша с ликом Хитлера, што је четвртина укупне производње.

Фабио Бого, који сличну линију историјских вина производи у регији Венето, каже да је „од сваких 100 боца које прода 95 са Адолфовом налепницом”.

„Људи можда због кризе мисле да је некад било боље, али мислим да се не сећају добро”, коментарише Бого.

Лунардели истиче да је закон на страни произвођача, јер у неколико случајева који су доспели пред суд није доказано да се на овај начин оправдава фашизам. Забрањено му је да их продаје у Аустрији и Немачкој због тамошњих закона, због чега, каже, цвета црно тржиште.

И Тито и Дража

Винарија „Минић” из Александровчке Жупе први пут је направила боцу с Титовим ликом пре 15 година по наруџби једног тематског ресторана из Београда. У међувремену су избацили и етикету „Чича” с ликом Драже Михаиловића, а поводом манифестације „Дани Бате Стојковића” у Врњачкој Бањи, вино с ликом славног глумца.

– Титовом унуку Јошки сам поклонио једну флашу с ликом Јосипа Броза. Он је после причао о томе на телевизији и несвесно ми направио велику рекламу. Нисам могао да произведем колико се тражило – прича власник винарије Милован Минић.

Наш саговорник истиче да оваква вина нису за широку потрошњу.

– Углавном се продају на пригодним манифестацијама, где буде велико интересовање. Битно је да се привуче пажња купаца, а гости са оваквих догађаја желе да понесу нешто што је необично – уверава Минић и додаје да се подједнако траже Тито и Дража.

Драган Васић, власник подрума „Јанко”, не ставља на етикете историјске личности и каже да оне пролазе код људи који не знају много о вину.

– Људима који познају вино то није интересантно. Мислим и да то нису квалитетна вина.

Ј. Ј. К. / Политика

Слика

нема приче без Тилета и Чиче

Шаљиве слике и разне постере можете видети на: http://www.facebook.com/srbtimes

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s