Навала на Пејпал у Србији …

Београд – За само месец дана од када је Пејпал званично почео да ради у Србији, десетине хиљада грађана регистровало се за овај сервис, сазнаје лист Данас.

Само у банци Интеза у протеклих месец дана више од 8.600 корисника платних картица регистровало је налог на Пејпалу и већина је одмах кренула у куповину.

Према подацима Интезе, које преноси лист Данас, у првих месец дана рада Пејпала, њеним картицама обављено је више од 6.400 трансакција, у укупном износу од 160.000 евра, што значи да клијенти ове банке у просеку троше 19 евра по куповини.

„Највише новца потрошено је на аукцијским куповинама, док је за плаћања на Пејпалу најчешће коришћена Виза интернет картица“, кажу у Интези.

Будући да је 1,26 милиона картица на тржишту Србије издато у Интези, а да у земљи има укупно 6,04 милиона картица, лако је закључити да је коначан број грађана који већ имају налог на Пејпалу далеко већи од 8.600.

Под условом да је и у другим банкама сличан проценат клијената заинтересован за Пејпал као и у Интези, то би значило да је само за месец дана налог на Пејпалу отворило чак 41.000 грађана.

Да је интересовање за овај сервис велико и у другим банкама, потврђују подаци из Уникредита, где је, како преноси Данас, „за мање од месец дана од датума када је Пејпал активиран у Србији, картицама Уникредит банке закључено неколико хиљада трансакција, док статистика каже да је сваки клијент у просеку закључио по две трансакције, са просечном вредношћу од око 1.400 динара“.

„Корисници платних картица Уникредит банке у значајној мери се интересују за плаћања путем Пејпала. О томе сведоче свакодневни бројни позиви клијената. На само лансирање овог сервиса у нашој земљи дуго се чекало. И поред тога што је након отварања Пејпал профила могуће мењати првобитно унете податке, укључујући и оне о платним картицама, наши подаци показују да за оваква плаћања наши клијенти углавном користе једну картицу“, рекли су листу Данас у Уникредит банци.

Лист Данас је контактирао све водеће банке у Србији, али се показало да у највећи број њих не води евиденцију о броју клијената који користе услуге Пејпала.

Закон кочи примање уплата

Од када је 9. априла овај сервис дошао у Србију, највећа непознаница је била када ће грађанима Србије бити омогућено примање уплата, а не само плаћање. То је била и једна од тема приликом недавне посете премијера Србије Ивице Дачића Пејпалу, који је након тога изјавио да се увођење ове услуге очекује ускоро.

Ипак, како сазнаје Данас, проблем и даље праве српски закони који онемогућавају нашим грађанима да једни другима пребацују новац.

Како за Данас каже Демијен Перилат, генерални директор Пејпала за централну и источну Европу и Балкан, „тренутно постоје нека ограничења која могу да успоре даљу експанзију Пејпала“.

„Морамо да боље разумемо услове српског законодавства и да видимо како можемо да послујемо у оквиру тог регулаторног оквира. По питању трговачких рачуна (примање новца, односно продаја), као што смо увек и говорили, ми преферирамо поступни приступ. Пејпал је посвећен томе да послује у складу са локалним регулаторним захтевима“, истиче Перилат.

Према добијеним информацијама, у америчкој компанији рачунају на измене спорних закона, с обзиром на брз раст електронске трговине у Србији, као и приближавања земље Европској унији.

Коментаришући Дачићеву посету Америци, Перилат истиче да су у Пејпалу „врло срећни не само због састанка са српском делегацијом, већ и због темпа развоја и промена које примећују у Србији“.

„Током састанка смо представили визију Ибеја (аукцијског сајта и власника Пејпала) о повезаној трговини и Пејпалов приступ будућности трговине и плаћања. Имали смо врло отворену и плодну дискусију о почетку рада у Србији и резултатима које смо до сада имали. Разговарали смо о улози коју би Пејпал могао да има у пружању подршке српским предузетницима, старт-ап фирмама и редовним потрошачима. Нисмо донели никакве нове одлуке“, истиче Перилат.

„Српски потрошачи врло софистицирани“

У Пејпалу кажу да током првог месеца у Србији нису наишли ни на какве озбиљне проблеме у раду, те да су задовољни интересовањем грађана за њихове услуге.

У овој компанији нису желели да откривају тачне податке о броју активација у Србији и трансакцијама, али истичу да је „лансирање у Србији значајно помогло Пејпалу у привлачењу пет милиона нових активних рачуна глобално“ у првом кварталу.

„Изгледа да су српски потрошачи тражили једноставан и безбедан начин да купују робу, без дељења финансијских података. Шаблони понашања које примећујемо код потрошача из Србије су врло софистицирани. Ваши потрошачи траже избор, брендове и најбоље цене у оквиру Европске уније, али такође и у Северној Америци и Азији. Такође тражите велике брендове и робу коју ‘сви морају да имају’ као и потрошачи на осталим тржиштима и ту не видимо велике разлике“, каже Демијен Перилат.

Данас

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s